Zomervakantie 2019 - Renhardsweiler

Donderdag 15 augustus - reisdag

Na een hartelijk afscheid van Sigi en Irmgard gaan we na deze heerlijke week op ons gemak richting huis. Het lijkt ons wel leuk om via de SS44bis - het Timmelsjoch - terug te rijden. Als we nog maar 20 minuten onderweg zijn staat het verkeer al muurvast op de pasweg. Bij een benzinstation kunnen we keren en gaan dan maar via de oude route - Jaufenpass en Brenner terug. Hier geen files, het verkeer stroomt lekker door.

We hebben via Booking.com een kamer geboekt in Hotel-Gasthof Neumühle in Thiergarten gelegen in het

Bundesland Baden-Württemberg.

Het zou prachtig gelegen zijn aan de Donau en een prima keuken hebben. Nadat we bevestigd hebben, krijgen we een mail van de receptie van het hotel dat het donderdag Ruhetag is en dat er ook geen personeel is om ons te ontvangen. De sleutel moeten we uit een kluisje ophalen met een code. Mmm, niet zo gezellig. We proberen de kamer gratis te annuleren en dat lukt.

Dus opnieuw zoeken ... De keuze valt op Landhotel & Gaststuben Zum Hasen in Renhardsweiler, in de buurt van Bad Saulgau.  Af en toe rijden we een stukje binnendoor. De lunch gebruiken we in het plaatsje Nassereith (Tirol).

De reis verloopt vlot, behalve het laatste gedeelte vanwege diverse wegafzettingen. Iets wat we deze vakantie regelmatig hebben meegemaakt in

Hotel Post

Duitsland. We parkeren de auto om 16:54 uur op de parkeerplaats achter het hotel.

Buiten ons zijn er weinig gasten in het het restaraunt.

's Avond maken we nog een wandeling door het gehucht. Het komt allemaal wat triest en treurig over.

Wel handig dat tegenover het hotel een Bankomat is.

Het gehucht Renhartsweiler

Landhotel & Gaststuben Zum Hasen

Route St. Leonard im Passeier - Renhardsweiler

De ontvangst door de jongeman die ons ontvangt is een beetje apart. Zo wil hij onze paspoortnummers noteren, dat hebben we nog nooit meegemaakt. En of we maar gelijk willen afrekenen: 'dat scheelt gedoe morgenochtend.' Omdat we  nog wat willen drinken en eten 'mogen' we ook vanavond afrekenen.

De kamer op de tweede verdieping is schoon, niet echt groot en nogal gedateerd qua inrichting en badkamer. Gelukkig hebben de ramen dubbel glas, want de kamer ligt aan de voorzijde van het hotel, aan een drukke weg, de L283.

Het restaurantgedeelte ziet er best gezellig uit. We nemen wat te drinken en later op de avond eten we nog wat. Wijn is goed en het eten ook, maar de porties zijn voor ons veel te groot.

Het ontbijt in 'Zum Hasen' is standaard. Afgerekend hadden we al, dus na het ontbijt: weg hier!