Zondag

Heerlijk, onze eerste dag in het vertrouwde Hotel Alpenklang. Na het prima ontbijt even koffie gedronken en geluncht in Großarl op het terras van de 'Kost Bar'.

's Middags nog geprobeerd om 'oortjes' voor Lilian te scoren bij bezinestations, maar tevergeefs. Dan maandag maar.

Maandag 1 augustus - wandeldag

Vandaag een wandelingetje gemaakt vanaf het begin van de Schiedweg, we steken de weg over en nemen het wandel/fietspad richting Großarl. Na anderhalve km scherp naar links de Rosensteinweg op, een redelijke stijging. Bij een volgende bocht naar rechts, gaan wij rechtdoor en volgen we de Schiedstein Hohenweg.

De weg gaat nu flink omhoog.

Vandaag geluncht bij het Steakhaus (vroeger El Torero), naast de Billa in het Ortsteil Unterberg.

In het dorp nog een koptelefoon gescoord voor Lilian bij een Expert zaak - ja ook hier Expert ...

Daarna maar snel onder de douche om ons op te frissen!

De wandelroute

Hoogteprofiel wandeling

Na ruim 3 km komen we bij een groepje boerderijen, Unterheugath. Lil was daar al een pad naar links naar beneden ingeslagen. Zelf ook niet op de kaart gekeken, want we moesten gewoon langs de boerderijen de weg

Redelijke stijging

Doorsteek naar de Schiedstein Höhenweg

vervolgen naar het dal. Bij 'oeps' gingen we dus verkeerd. Nu dwars door de weilanden naar beneden. Voor mij geen pretje met m'n slechte knieën!

Na een wandeling van 4 km waren we rond 13:13 uur weer bij de auto. Op naar de lunch!

Dinsdag

Maandag gewandeld, vandaag pauzedag. Laten we een kijkje nemen in Sankt Johann im Pongau. Vanuit ons Hotel Alpenklang is het 25 minuten rijden. We parkeren de auto en lopen het centrum in. St. Johann is in onze optiek een on-Oostenrijkse plaats: nieuwbouw, ongezellig, veel beton.

We gaan op een terrasje zitten voor een kop koffie, maar het is eigenlijk zo ongezellig dat we maar weer vertrekken.

Lilian vraag nog even aan een 'Einheimische', die toevallig ook nog Nederlands spreekt, of dit het centrum is. Hij beaamt dat en wijst: "Die kant loopt het centrum door." Hij waarschuwt ook voor zakkenrollers. We lopen nog een stukje door in de door de man aangegeven richting, maar het stelt niets voor: weg hier!

Achteraf bedenken we ons dat we vorig jaar ook al teleurgesteld uit Sant Johann zijn weggereden. Terug naar Großarl voor de lunch. Mmm, veel zaken zijn dinsdag gesloten of bieden geen lunch aan. Dan maar weer naar het Steakhaus, ook niet slecht.

Daarna terug naar ons hotel. Boekje lezen op het terras, website bijwerken enz. 's Avonds genieten we weer van het prima diner.

Onze kamer
Hotel Ullrich
Reclame voor het eigen hotel
Onze sporthelden
Uitzicht vanaf ons balkon
Onze eerste wandeling
De doorsteek

Zomervakantie 2022 - Großarl (2)