Vrijdag 29 juli - reisdag

Vandaag rijden we vanuit Lochem op ons gemak richting Oostenrijk. Het gaat voor ons niet alleen om de eindbestemming maar ook om de reis, en daarom gaan we onderweg 'ergens' overnachten.

De reis is redelijk onaangenaam, bizar veel wegwerkzaamheden met alle ellende van dien: Deutschland Baustellenland. De route via Osnabrück - Paderborn - Kassel is landschappelijk trouwens heel mooi.

Eind van de middag zijn we 'Baustellen' wel zat. We gebruiken dit keer het boekje Autobahn Guide, ook online te bekijken. Vroeger heettte het boekje 'Links & Rechts der Autobahn'.

Lilian vond een leuk sfeervol hotel, maar daar waren we al voorbij. Dan maar naar Hotel Ullrich in Elfershausen. Volgens de beschrijving een hotel met een uitstekend restaurant.

Route Lochem - Elfershausen

De eerste indruk van het hotel is niet geweldig: nogal massaal, meer een conferentieoord.

We worden overigens vriendelijk ontvangen. Maar of we maar wel gelijk de € 138,00 willen afrekenen. Omdat we niet gereserveerd hebben? Heel bijzonder.

Het restaurant bleek trouwens maar beperkt open, keuze uit één voorgerecht, twee hoofdgerechten en één dessert. Belachelijk! We hebben nog even de omgeving verkend, maar behalve een Griek annex sportaccomodatie niets in dit uitgestorven dorp.

Het hotel heeft wel een aardig lounge, waar we wat gedronken hebben. Ook, een mooi groot terras, maar helaas ... regen.

Het avondeten was trouwens niet slecht, maar het hele hotel ademt een sfeer van ongezelligheid, massaliteit.

De kamer was standaard met goede bedden.

Zaterdag

Het ontbijt was 'normaal'. Onze overheersende indruk: een kil onpersoonlijk zakenhotel.

Vandaag is daar de aankomst van de Großglockner Ultra-Trail.

Een collega van Lilian loopt deze Ultra-Trail (57 km) en ze wil graag de aankomst van haar collega  zien.

Dit zie ik zelf niet zo zitten, omdat we daardoor erg laat in ons hotel aankomen. Maar ja, in een relatie is het geven en nemen ...

Rond 16:30 uur zijn we in Kaprun, waar we afgesproken hebben met de vriendin van onze sportfanaat. Gedrieën lopen we naar de finish, een gezellige drukte met veel enthousiasme voor de binnenkomende lopers, die er 57, 84 of 110(!) km op hadden zitten.

Verbazingwekkend hoe fris iedereen over de finish komt.

Om18:55 uur komt ónze heldin met haar vaste sportmaat over de streep. Wat een emotie, een topprestatie! Bij nader inzien had ik dit niet willen missen 😀

We zijn rond 20:01 uur bij Hotel Alpenklang**** en worden daar hartelijk begroet door eigenaar Christoph. Daarna snel aan tafel.

Na het diner nog even de spullen uitgepakt en tot slot een Marillenschnapps, welterusten!

Daar komen onze sporthelden!

Hotel Ullrich

Op weg naar Großarl zouden we, door de route die we nemen, langs Zell am See komen, vlakbij Kaprun.