Zomervakantie 2016 - Rothenburg ob der Tauber (3)

Woensdag 10 augustus

In de ontbijtzaal zien we deze ochtend uitsluitend Chinezen. Toch wel een beetje apart.

Vandaag doen we de geplande wandeling die we gisteren vanwege de regen hebben uitgesteld. We pakken de trein naar Steinach en in de buurt van het station drinken we eerst even koffie bij de plaatselijke bakker, mét een lekker taartje. De bakker geeft ons nog wat tips over de route die 100% correct blijken te zijn.

Door het bos wandelen we  richting Burgbergheim. Als we het bos uitkomen hebben we een aardig uitzicht en staan we, zoals de bakker al had verteld, bij een skipiste.

Wandelroute Steinach - Burgbergheim

Als we afdalen naar Burgbergheim komen we nog een herder tegen met zijn kudde.

Burgbergheim is niet bepaald een levendig oord. Niets te eten en te drinken, dus maar snel met de trein naar Rothenburg. Nou ja snel ... We moeten wel ruim een half uur wachten.

Foto-impressie

Aangekomen in Rothenburg passeren we een Italiaans restaurant met "Durchgehende Küche": Restaurant & Cafe Michelangio. Daar hebben we wel wat laat, maar heerlijk geluncht.

Voor de avond hebben we gereserveerd bij Reichshotel Küchenmeister, een oer-Duitse en zeer goed beklante tent. Daar hebben we prima gegeten.

Nog even op internet gezocht naar een laatste overnachting voor vrijdag op zaterdag, maar niets gevonden wat ons aanstaat.

Donderdag 11 augustus

Vandaag gaan we wat leuke plaatsjes bezoeken, althans dat hopen we.  Eerst naar Creglingen voor de koffie. Wel aardig maar heel klein, met een enkel leuk straatje.

Daarna door naar Bad Mergentheim. Een wat groter plaatjes met een Altstadt,  maar niet heel gezellig.

Na wat zoeken geluncht bij een Griek, ging wel. Zowel in culinair als cultureel opzicht een niet heel geslaagd uitstapje. Dan maar terug naar Rothenburg om alvast in te pakken, een restaurant boeken voor vanavond en kijken of we nog een leuk hotel kunnen vinden ter afsluiting van de vakantie voor vrijdag op zaterdag.

Een restaurant reserveren is geen probleem, het wordt Hotel Herrnschlösschen, gelegen naast ons eigen hotel. Een zeer goed restaurant, echt een aanrader!

Een hotel voor een eventuele laatste overnachting ter afsluiting van de vakantie wil niet lukken: of de locatie staat ons niet aan, of de overnachting met ontbijt vinden we te duur: € 50 voor ontbijt van 2 personen! Kortom we gaan vrijdag in een keer naar huis.

Vrijdag 12 augustus

Na het ontbijt verlaten we Rothenburg met lichte regen, maar al spoedig wordt het droog en in Nederland schijnt de zon zowaar. Dat maken we niet veel mee als we terugkomen van vakantie!